nuffnang

Thursday 29 May 2014

Birthday Gurl

Bismillahirrahmanirrahim...

Hari ni hari khamis, 29 mei 2014 bersamaan 29 Rejab 1435 H.

Dirumah...
 Jam di dinding belum pukul 6 a.m lg.. tapi tak tahu kenapa rasa dah puas sgt dah tidurnya.
Aku mengatur gerak perlahan menuju ke dapur.hmm, buntu taktahu nak buat apa..semua dh tersusun rapi. Kubuka peti ais, lepastu tutup balik. Blurrrr...tetiba terpandang bungkusan keropok keping yang tak luak di sentuh.. menanti masa dan memanggil-manggil aku kearahnya...huhu, boring...terus aku buka plastik keropok itu, betulkan kuali di atas dapur gas, kutuang minyak perlahan-lahan..dan terus ku menggorengnya smp habis satu plastik.
Terdetik pulak dihati..knp la aku goreng kopok ni byk sgt.. aku tinggal berdua je..sape yg nak makan bebanyak camni.. nanti masuk angin, membazir pulak...
Tupperware putih besar di atas almari aku bersihkan. Masukkan kopok yg berlambak yang tanpa sedar kugoreng tadi..huhu
Ok siap! Bawak pg tempat keje lah, mesti ada org makan nanti. Detik hati ku dari membiarkan keropok tu masuk angin dan membazir.

Di tempat kerja...
Jam menunjukkan kul 3 p.m lbh...
Ya Allah...banyak sangat kerja yang nk kene key-in...kepala rasa berdenyut-denyut tetiba..
Ku jatuhkan kepala di atas meja kerja, tetiba datang sorang kawanku membawa sebiji kek dari arah belakang.. "surprise!" Jeritnye
Oooo mak kau!! Mau tak terkejut aku..huhu
"Happy Birthday Nisa!" Ucapnye...
Terkebil2 kupandang kiri kanan..waaa, kawan2 lain tersenyum padaku..
Ohhh...terharunya...
"Jap lagi kita potong ye" katanya...


5.30 p.m semua berkumpul..meraikan ulang tahun kelahiranku..
Sungguh tak kuduga..terharu dan happy sgt.

Birthday Cake

Kepada kawan2 yang membuat suprise and selebrate birthday party kite..terima kasih banyak2. Syukran jazilan dan bohot bohot syukriya..sungguh saya sgt terharu. Rasa penat terus hilang dalam senyuman yang menguntum. Terima kasih, sesungguhnya hanya Allah yang mampu membalas jasa baik kalian.

P/s utk kak faridah :
Terima kasih belanja birthday gurl lunch tadi... domo arigato guzaimasu! Lapp you! Huhu :p







No comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi komen yang baik-baik ^_^